Watermeloenijslollies

Bij ZOMER hoort ZON en bij ZON hoort IJS. En waterijsjes zijn niet alleen ongelooflijk schattig maar ook sooo retrooo! Mijn mamsie perste altijd verse appelsientjes en maakte daar dan ijslollies van. Doodeenvoudig, maar o zo lekker!
Maar je kan je er natuurlijk ook helemaal mee uitleven als je wat begint te mix&matchen! Gebruik fruit en kruiden of voeg eventueel yoghurt (met een smaakje) toe. Dan gaat de caloriewaarde natuurlijk wat omhoog…
Deze watermeloenijslollies kosten je 30 kcal per stuk. Da’s niets. En geen enkel ander ijsje doet het beter. Die ADHD Calippo’s (die volgens mij fluoresceren in het donker) bevatten door alle suiker snel 95 kcal per lolly. Als je dan toch “verstandig” en lekker wil kiezen aan zo ’n kraam, dan raad ik de Solero’s aan: 99 kcal voor eentje en superlekker!
Voor een Cornetto tel je 240 kcal neer, voor een Magnum met noten (want die zonder vind ik het vermelden niet waard) 280 en een klein potje Ben&Jerry’s Peanut Butter Cup (mijn persoonlijke favoriet en helaas de vettigste van alle B&J’s) een verpletterende 400 kcal. 

watermeloenijslollies (480x640)

Ingrediënten voor 10 ijslollies :

700 à 750 g watermeloen
2 tl steviapoeder
een handvol muntblaadjes
het sap van ¼ citroen

Bereiding: 

  1. Snijd de watermeloen in grote stukken en verwijder alle pitjes. Vang het sap hierbij zoveel mogelijk op.
  2. Mix de watermeloen en munt fijn in een blender en breng op smaak met het steviapoeder en citroensap.
  3. Schenk het mengsel in ijslollyvormpjes en laat een nacht opstijven in de diepvries.

Tip:

Dit watermeloenmengsel vormt ook een heerlijk drankje! Wat ijsblokjes erbij en een takje munt en hup: je hebt een verfrissende, zomerse mocktail!

Hit enter om te zoeken of Esc om te sluiten